SPOORWEGKINDEREN

Een jaar of 8 geleden is het bisdom begonnen met het opvangen van spoorwegkinderen. Dit zijn kinderen die op het station zwerven omdat ze in de steek zijn gelaten door hun ouders of omdat ze verdwaald zijn. Dit zijn vaak erg jonge kinderen (we zijn kinderen tegengekomen van rond de 3 jaar) die natuurlijk erg kwetsbaar zijn!

De spoorwegkinderen hebben onderdak gekregen en gaan naar school waardoor ze een normaal bestaan kunnen opbouwen. In het huis worden ze liefdevol opgevangen door een groep paters en medwerksters. Als ze niet naar school gaan kunnen ze sporten op het veldje naast de opvang en knutselen ze van alles en nog wat.

Tot onze teleurstelling werden de spoorwegmeisjes niet opgevangen. In India is een meisje zonder ouders en van een lage kaste eigenlijk afgeschreven, ookal is ze maar 3 jaar oud! Dat konden wij natuurlijk niet acceptere en we hebben samen met een stichting uit Tilburg de bisschop weten te overtuigen ook een opvang voor de meisjes te starten. Na lang zoeken is een nonnen congregatie gevonden die de meisjes zal gaan opvangen. Wij hebben toegezegd om de opvang van deze meisjes financieel zullen gaan ondersteunen.