DONATIES

Voor de ondersteuning van projecten kan de Stichting uw giften goed gebruiken. U kunt eenmalig een gift storten op de bankrekening van de
Stichting, u kunt ook periodiek een gift aan de Stichting overmaken.

Omdat de Stichting bij de belastingdienst is geregistreerd als een algemeen nut beogende instelling (ANBI), komt uw gift in aanmerking voor aftrek van de belasting.

Wanneer u voor een periode van 5 jaar of meer, jaarlijks een vast bedrag schenkt, kunt u dit bedrag volledig in mindering brengen op uw aangifte voor de belasting (bij een eenmalige gift is een drempel en een maximum van toepassing). De belastingdienst stelt hiervoor als voorwaarde dat u een schriftelijke overeenkomst sluit met de Stichting. Dit kan kosteloos met de Stichting zelf of via de notaris (hier zijn kosten aan verbonden).

Meer informatie over de belastingdienst en het doen van giften is te vinden op de website van de belastingdienst:   Belastingdienst informatie over giften

Op deze website kunt u ook een formulier downloaden met daarin de Overeenkomst Periodieke gift in geld: Formulier Overeenkomst Periodiek gift in geld

Vindt u het te ingewikkeld om dit formulier op de computer in te vullen dan helpt de secretaris u graag; u kunt hem bereiken op het volgende telefoonnummer:

06-51591471 of via de e-mail van de Stichting.

Een gift kunt u overmaken op de volgende rekening: NL86 INGB 0679561072  ten name van Stichting Hulpfonds Katra Hospital